Dobro jutro!

HRVATSKI BREND, BURA I LED!

Srednja Dalmacija kao kocka leda u čaši viskija! Ima li boljeg hrvatskog turističkog brenda?! A Srednja Dalmacija nije u tome jedina, međutim jedinstvena je po tome što je inače poznata po klimi koja pojma nema šta je to led, snijeg, zima, nepogoda…

Zato je led Srednje Dalmacije veća turistička atrakcija nego led sa Grenlanda, haha. I eto koliko je ta Srednja Dalmacija izuzetna da joj i elementarne nepogode dobro pristoje, ka prava zgodna ženska Srednja je Dalmacija lipa i kad se smije i kad se ljuti, kad se pokazuje u svoj svojoj ljepoti u bikiniju na ljetnom suncu, ali i kad se trese od zime, bure i leda.


KOSTELIĆI SREDNJE DALMACIJE


Ima već nekoliko godina da je sa stranica Lučkog vjesnika/Port Newsa lansiran originalan slogan u prilog turističkim prednostima Hrvatske: I BURA JE HRVATSKI TURISTIČKI BREND! Bilo je to prigodom ljeta s nezapamćenom burom i prizorima kako turisti postrojeni uz naše obale Jadrana naoružani do zuba fotoopremom bilježe atraktivne fotografije uspjenjenog mora divljih valova od olujne pa i orkanske bure.

Bure ima i pod Velebitom na našem sjevernom Jadranu, pa duž Makarske rivijere podno Biokova, te na krajnjem dubrovačkom jugu. Onako kako hrvatskim turističkim brendom može biti sve što se odvija pojavom svjetski poznatih i cijenjenih Kostelića a nije slučajno njihovo dalmatinsko podrijetlo – tako se Bijeli brend hrvatskog turizma može pronaći i artikulirati evo i u Srednjoj Dalmaciji.

Da se odmah konkretno uvidi takva mogućnost dovoljno je pogledati fotomaterijal s otoka Visa gdje su ovu recentnu buru viški momci od sporta, turizma i avanturizma brzo upregli u jedro čak i one najmanje klase koje prepoznajemo po imenima optimista, kadeta i lasera. U laseru su Pave Vojković i njegov kompanjon zajašili buru u Jurjevoj luci, najprostranijoj vali na Jadranu.


VIŠKO JEDRO ZA EUROPU


I onda vam zahvaljujući toj spontanoj inicijativi mladih mora sinuti ideja: A zašto se ne bi organiziralo jednu pravu zimsku regatu po načelu ekstremnih sportova što bi se moglo pretvoriti i u užitak u tako dobro zaštićenoj velikoj uvali pa bi se time ostvarili i svi uvjeti za turistički brend, zapravo proizvod kakav po Europama sigurno znaju dobro iskoristiti.

Pave Vojković Cepo inače ljeti u velikoj viškoj luci pomaže prihvaćat goste nautičare, radi s ostalim momcima u sezoni i za županijsku Lučku upravu jer vezova je sad u toj golemoj uvali na sve strane otkako je uređena i za nautičare vrhunski opremljena i riva u Kutu. Jedrenje usred zime i po najjačoj buri i to u malim jedrilicama klase laser održava  mladiće od mora kakav je Pave i u razdoblju bez turista, van sezone.

Link na video

- Sve činimo da oživimo aktivnost viškog jedriličarskog kluba Vis ali uzalud se trudimo i pokušavamo ovako i po najgorem vrimenu dokazat da smo živi, uzalud je sve to dok nemamo barem neku prostoriju kao svlačionicu. Jedriličaru ne treba cijeli stadion kao nogometašima, dovoljno mu je prostor gdje se može presvući i ugrijat nakon teških uvjeta u regatavanju i jedrenju po grubom moru i vitru. Nastavit ćemo upirat pa ćemo tamo di smo u Češkoj vili valjda nešto na kraju i dobit. Sad radimo na tome da pokrenemo i školu jedrenja tako da se sva mladost, dica Visa imaju gdje okupit i zdravo jedrit. Hrvatska se i na olimpijadi pokazala kao jaka jedriličarska sila, a Vis sigurno ima masu neotkrivenih talenata koji bi rado slijedili splitske uzore. Mogu se pohvalit da mi je ovo jedro za ovu buru poklonio vrhunski jedriličar Tonči Stipanović. U prilog nam ide i vijest da se Krešimir Đakulović doselio na Vis s obitelji. Vis je prepoznat, ne ćemo odustat, nama je i bura velika prednost i izazov  za učinit korak naprid! Ko zna koliko bi stranaca došlo ovdje na Vis obavit svoje zimske pripreme, zamislite samo da je to ostvarit!

Eto kako se bez velike priče ali s puno volje za izać' na more lako može odškrinuti vrata prastarim inicijativama za pokretanje zimskog turizma u Srednjoj Dalmaciji i u Hrvatskoj uopće.